Inscripcions: Al dors del marc, en etiqueta Acadèmia en la qual s’han rascat els habituals números dels catàlegs antic i modern, amb tinta: “La Virgen y el/ Niño Jesús".
Data ingrés: 9 d’abril de 1863 (?)
Procedència: Junta d’Agricultura, Indústria i Comerç (?).
Observacions: Podria ser el número…
Inscripcions: A l’angle inf. dret, en vermell: “5721". Al bastidor, etiqueta de l’Acadèmia amb les dades a tinta. Al dors del marc, en etiqueta impresa: “Academia provincial/de bellas artes".
Data ingrés: 3 de març de 1806.
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç. Compra.
Restauracions: Restaurat pel…
Inscripcions: A l’angle inferior dret, en blanc: “92.”
ObProcedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç.servacions: Tot i les dimensions quadrangulars del bastidor, la composició és ovalada. Fa parella amb l’obra homònima (núm. d’inv. 983) també dipositada al Museu Marès.
El número “92” que porta aquesta pintura…
Inscripcions: Al dors del marc, en etiqueta, amb tinta: “Sn Felipe Neri"; en etiqueta Acadèmia, amb tinta: “N.a. no le tuvo/ N.M. 50/ Ecce homo"; en dos adhesius moderns: “6?."
Data ingrés: 1835.
Procedència: Oratori de Sant Felip Neri, Barcelona.
Inscripcions: Al marc, en cartel•la antiga amb tinta: “152”.
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Observacions: Fins al Catàleg de 1847 l’obra era identificada com a original de Guercino. A partir d’aleshores s’assignà a l’’escola de Guercino.El màxim especialista en l’obra del Guercino, Sir Denis Mahon…
Inscripcions: Al marc, en cartel.la antiga: “Núm. 38./ Núm. 177". Al dors, en etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “Un joven leyendo"; amb guix: “2".
Procedència: Museu de la Junta de Comerç
Restauracions: Restaurat pel CRBMC entre 2004-2005
Observacions: Al Museu de l’Enrajolada, a Martorell, hi ha una…
Inscripcions: Al marc, en cinta adhesiva moderna, amb tinta: “Núm. 30” (que no correspon a cap catàleg conegut). Al dors del marc, en etiqueta amb tinta: “(...)/ Un fraile/ Mercedario".
Data ingrés: a. 1821.
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç, procedent del convent de la Mercè…
Inscripcions: Al dors, en restes de etiqueta amb tinta: “(...)Num. m(...)/ (...)sds com(...)a(...)/ (...)és(...)/ (...)a(...)".
Restauracions: Restaurat per La Pinacoteca el 1994.
Exposicions: Barcelona, Banca Jover, juny-agost 1994.
Observacions: Formava part d'un apostolat a l'igual que els números d'inventari 741, 742 i 743.
Pérez Sánchez diu que és obra…
Inscripcions: A la part superior: “S./ Cosme". Al dors, en restes d’etiqueta amb tinta: “[...]minicos"; en una altra etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “Núm ant. 149/ Núm. mod. 246/ San Cosme"; en una altra etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “Núm. 22".
Procedència: Dominics (convent de…
Inscripcions: A la part superior: “S./ Damia". Al dors, en etiqueta de l’Acadèmia amb tinta: “Núm. ant. 148/ Núm. mod. 238/ San Damian"; en etiqueta Acadèmia, amb tinta: “Núm. 23".
Procedència: Dominics (convent de Santa Caterina, Barcelona). Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Data ingrés: 1835…
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç. Incorporat amb motiu dels fets de 1835, procedent d’un dels convents suprimits.
Data ingrés: 1835.
Restauracions: Restaurat per Josep M. Xarrié en 1980.
Procedència: Incorporat amb motiu dels fets de 1835, procedent d’un dels convents suprimits. Passà a la Junta d’Agricultura, Indústria i Comerç d’on torna al Museu de l’Acadèmia el 1863.
Data ingrés: 1835 (?).
Observacions: Al document de 1837 apareix com “Santa Teresa” de Viladomat. Als catàlegs de…