Skip to content Skip to footer

Natura morta de fruites

Signatura: “V.Genovart Alsina 1870” (angle inf. dret). Procedència: Llegat del fill de l’artista, Manuel Genovart i Boixet (Barcelona, 1894 - 1980), per voluntat testamentària, a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi. Data ingrés: 28 de gener de 1981. Observacions: Aquesta obra és molt…

Read more

Sant Sebastià de Montmajor

Signatura: “faber” (angle inf. esq.) Procedència: Medalla d’or del concurs de paisatge Josep Masriera de 1945. Data ingrés: 1945. Restauracions: Restaurat per La Pinacoteca l’abril de 1995. Exposicions: Barcelona, Banca Jover, maig-juliol 1995; Vitoria, RACBASJ. Exposición antológica de pintura, 2000, núm. 66. Observacions: La imatge del poble…

Read more

Eliezer escull Rebeca com a esposa per a Isaac

Inscripcions: Al bastidor, en etiqueta de l’Acadèmia trencada, amb tinta: “N(...) ant(...)esconoc(...)/ Num. Mod. 2(...)/ Un m(...) y un(...)/ aldeana(...)”; en etiqueta moderna, amb tinta: “3”. Procedència: Premi de pintura a l’Escola de Llotja, el curs 1845-46. Data ingrés: 1846. Restauracions: Restaurat per J. M. Xarrié…

Read more

La gelosia (Quadre de costums catalans)

Signatura: “S. Escobedo” (angle inf. esq.). Inscripcions: A l’angle inferior dret, en vermell: “10608”. Procedència: Adquirit a l’exposició de Barcelona de 1866. Exposicions: Barcelona, Exposición de objetos de arte celebrada por la Academia de Bellas Artes, 1866, núm. 64. Observacions: Estigué dipositada als Museus d’Art de Barcelona, on…

Read more

Retrat de Bonaventura-Carles Aribau

Inscripcions: Al marc, en cartel•la antiga amb tinta: “306”. Al dors del marc, etiqueta exposició “Un siglo olvidado...”, i en etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta : “N. (...)06/ N.M. 58/ Retrato de D. Buenaventu-/ra Carlos Aribau/ Por Espalter”. Al dors del marc i al…

Read more

Estudi de mà

Signatura: “T. Ferrer Bassas” (al dors). Procedència: Obra presentada al concurs de pintura decorativa Beatriu Vidal de Monserdà de 1942. Data ingrés: 1942 Observacions: Aquest exercici es complementava amb una escena de l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona. Quedaren a l’Acadèmia, igualment, les proves d’altres participants…

Read more

Estudi de mà

Signatura: “J. Ballus”(al dors). Procedència: Obra presentada al concurs de pintura decorativa Beatriu Vidal de Monserdà del 1942. Data ingrés: 1942. Observacions: Es tractava d’un exercici que es complementaria amb una escena de l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona. Quedaren a l’Acadèmia, igualment, les proves de…

Read more

Entrada de les tropes “nacionals”a Barcelona

Signatura: “J. Albareda” (al dors). Procedència: Obra presentada al concurs de pintura decorativa Beatriu Vidal de Monserdà del 1942. Data ingrés: 1942. Observacions: Era un exercici que s’havia de complementar amb un estudi de mà, que en aquest cas no s’ha conservat. Quedaren a l’Acadèmia, igualment,…

Read more

Estudi de mà

Signatura: “Joaquin/ Cadena” (al dors). Procedència: Obra presentada al concurs de pintura decorativa Beatriu Vidal de Monserdà del 1942. Data ingrés: 1942. Observacions: Es tractava d’un exercici que es complementaria amb una escena de l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona. Quedaren a l’Acadèmia, igualment, les proves…

Read more

Èxtasi de Sant Francesc

Inscripcions: Al dors, en etiqueta Acadèmia amb tinta: “Núm. ant. 185/ Núm. mod. 261/ San Francisco/ de Asís". Al bastidor, restes d’etiquetes il.legibles; a sota sembla que hi deia: “421". Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç. Pot ser el documentat com procedent dels caputxins de…

Read more

Entrada de les tropes “nacionals”a Barcelona

Signatura: “Joaquin/ Cadena/ 42” (al dors). Procedència: Obra presentada al concurs de pintura decorativa Beatriu Vidal de Monserdà del 1942. Data ingrés: 1942. Observacions: Es tractava d’un exercici que es complementaria amb un estudi de mà. Quedaren a l’Acadèmia, igualment, les proves de diversos altres participants (Josep…

Read more

REIAL ACADÈMIA DE BELLES ARTS © 2024. ALL RIGHTS RESERVED.