Signatura: “M Capdevila” (angle inf. esq.).
Inscripcions: Al dors, amb pintura negra: “CAPDEVILA/1977/”LES COLUMNES DE SANT MARC”/704”
Procedència: Donació de l’autor.
Data ingrés: 24 d’octubre de 1997.
Exposicions: Barcelona, Sala Parés 1977, cat. núm. 43; Madrid, Galería del Cisne 1979, cat. núm. 31; Barcelona, Conservatori Superior de Música del…
Signatura: “F. Arasa” (angle inf. dret).
Inscripcions: Al dors, en etiqueta amb tinta: “Titol del cuadro / Vega tortosina / Ferrán Arasa” (Signat). Al dors del marc, en etiqueta mecanografiada: “Medalles Josep Masriera / Any 1932 / Medalla de Plata / D. Ferran Arasa Subirats /…
Signatura: “L. Bonet/ 1919” (angle inf. esq.)
Inscripcions: Al dors, amb tinta: “Premio Conde Lavern/ ejercicio nota de color”. Al bastidor, en etiqueta mecanografiada: “Concurso Excmo. Sr. Conde de Lavern/ Año de 1919/ Premio de 250 pesetas/ Autor: L. Bonet”, i amb tinta: “7”.
Procedència: Segon premi…
Signatura: “F. Arasa” (angle inf. dret).
Inscripcions: Al dors del marc, amb llapis: “Nr 4” “22”. Amb guix: “4”.
Procedència: Medalla d’argent del concurs de paisatge Josep Masriera de 1946.
Data ingrés: 1946-47.
Signatura: "amat" (ang. inf. dret).
Inscripcions: Al bastidor, a llapis: "Josep".
Procedència: Donació del fill de l'artista a l'Acadèmia.
Data ingrés: Sessió pública del 17 de desembre del 2003.
Observacions: Josep Amat va ser professor de paisatge de l'Escola de Belles Arts de Barcelona des…
Signatura: “A.Henault Bassols/1914” (angle inf. dret).
Inscripcions: A l’angle inferior esquerre, en etiqueta circular amb tinta: “1”. Al bastidor, en etiqueta amb tinta: “Donación/ Año 1940/ Autor: Augusto Henault Bassols/ Retrato de la madre del autor”.
Procedència: Obra inclosa a la donació que realitzà el pare de…
Dipòsit del Museo del Prado.
Signatura: “D. Joseph Garcia fecit/1683" (ang. inf. dret).
Data ingrés: 1866.
Signatura: “A.Henault Bassols/1914” (angle inf. dret).
Inscripcions: A l’angle inferior esquerre, en etiqueta circular amb tinta: “2”.
Procedència: Obra inclosa a la donació que realitzà el pare de l’artista a l’Acadèmia de Sant Jordi el 1940, consistent en setze quadres del seu fill, dels quals només…
Inscripcions: Al marc, en cartel•la antiga amb tinta: “96”. Al dors del marc i al bastidor, en etiqueta de l’Acadèmia amb tinta: “N.A.: 96/ N.m.: 85/ San Sebastián/ Copia de Guercino/ Por Solanes”.
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç. Probable obra de pensionat a Madrid-Solanes…
Inscripcions: Al dors, en etiqueta moderna amb tinta: “Pintura original de/ Guido Reni adquirida/ amb el lot de l’Añés / any 1921".
Procedència: Museu de la Junta de Comerç.
Restauracions: restaurado por Miguel Aragon el 1870.
Observacions: Variant de la Salomé amb el cap del Baptista (c. 1630-35),…
Inscripcions: Al marc, en cartel.la antiga amb tinta: “27". Al dors del marc, en etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “N.a.: 27/ N.m.: 82/ David con la cabeza de Goliath/ Por Guido Reni".
Procedència: Museu de la Junta de Comerç.
Observacions: Còpia acadèmica de l’obra procedent de la…
Inscripcions: Al dors, etiqueta de l’exposició “Un siglo olvidado...", i restes d’etiqueta: “(...)xplicando sus/ (...)zas./ (...) Antonio Ferrán".
Signatura: “Original de/ Antonio Ferran.” (angle inf. dret).
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç.