Obra presumiblement perduda. Probablement es correspon amb l´obra referenciada al catàleg de l´Acadèmia de 1866-67, amb el núm. 245 (0,75 x 1,13). Adquirida a l’Exposició de 1862 per 100 escuts.
No apareix al llistat d'obres dipositades als Museus el 1906. L’obra es descrita per Casellas a:…
Signatura: “J. Serraviñals” (part inf. esq.).
Inscripcions: Al bastidor, imprès: “14”, i amb llapis: “29”.
Procedència: Medalla d’argent del concurs de paisatge Josep Masriera de 1924.
Data ingrés: 1924.
Exposicions: Del fons a la superfície, 2008,
Observacions: L’obra té un especial interès perquè mostra l’estat de les Cases dels…
Signatura: “A. Henault Bassols/ 1913” (angle inf. esq.).
Inscripcions: A l’angle inferior dret, en etiqueta circular, amb tinta: “6”.
Procedència: Obra inclosa a la donació que realitzà el pare de l’artista a l’Acadèmia de Sant Jordi el 1940, consistent en setze quadres del seu fill, dels quals…
Signatura: “A. Henault Bassols/ 1909” (angle inf. dret).
Inscripcions: A l’angle inferior esquerre, en etiqueta circular, amb tinta: “4”. Al dors del marc, en etiqueta amb tinta: “Donación/ año 1940/ Autor: Augusto Henault Bassols”; en etiqueta impresa de la “VI Exposición Internacional de Arte” celebrada a…
Signatura: “San Juan Nepomuceno por Paolo Dematei/firmado: 1710 Nápoles” (en etiqueta antiga enganxada al dors del marc).
Inscripcions: “56” (a tinta, en restes de cartel•la antiga enganxada al marc. No es va especificar al catàleg de 1999).
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Restauracions: va ser…
Inscripcions: Al dors, escrit molt lleugerament: “Claudi Lorenzale/ a don José O. Mestres/ 1849”, i etiqueta de l’exposició “Un siglo olvidado...”
Procedència: Llegat testamentari d’Apel•les Mestres a l’Acadèmia; les obres foren lliurades el 22 de novembre de 1944.
Exposicions: Barcelona, Asociación de Amigos de las Bellas Artes,…
Procedència: Donatiu dels Agustinians descalços al Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Data ingrés: 10 d’octubre de 1814.
Restauracions: Restaurat i posat en un bastidor nou per la Sala Parés.
Observacions: l’original de Sebastiano del Piombo (Venècia? c. 1485-Roma, 1547), és al Museo del Prado de Madrid, i…
Obra presuntamente perdida. Probablemente corresponde a la obra referenciada al catalogo “Mecanoscrit” de la Academia de Bellas Artes de Barcelona de 1847, with the number 282
Signatura: “J J[…]”(ang. inf. dret). La signatura sembla haver estat rascada però es pot observar el traç i els caràcters habituals en la signatura de J. Juncosa.
Procedència: Formà part de la col·lecció de Josep Ma. Garrut, la qual passà a l'Acadèmia per voluntat testamentària…
Signatura: “M. Barceló/1940” (angle inf. dret. Davat de la data hi ha una inscripció a pintura blava tapada amb pintura verda).
Data ingrés: 1940.
Procedència: Medalla d’argent del concurs de paisatge Josep Masriera del 1940.
Observacions: Segons la informació aportada pel fill de l’artista (2015), el pintor va…
Inscripcions: A la part inferior de la tela: “Vera efigies Bartholomei Stephani a Morillo Maximi pictoris hispali nati/ anno 1618 obijt anno 1682 tertia die mensis aprilis".
Data ingrés: 22 de febrer de 1798.
Procedència: Tramesa de pensionat des de Madrid, s’integrà al Museu de l’antiga Junta…
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç. Procedia del convent de Framenors de Barcelona. La sèrie ja havia estat confiscada el 1812 per enriquir el museu projectat per Flaugier i fou retornada als Franciscans el 1814. Francesc Rodríguez, quan era director de l’Escola, el 9…