Signatura: “Maria Pou” (angle sup. esq.).
Inscripcions: Al bastidor, en etiqueta mecanografiada: “Borsa de viatje/ Senyoreta Maria Pou Bosch/ Any 1934”.
Procedència: Obra realitzada durant la seva pensió a Madrid, que va obtenir el 1934.
Data ingrés: 1935.
Observacions: L’autora comunicà a Manuel Rodríguez Codolà, secretari general de l’Acadèmia,…
Signatura: “Garriga” (angle inf. dret).
Procedència: Medalla d’argent del concurs de paisatge Josep Masriera del 1932.
Data ingrés: 1933.
Observacions: Va compartir medalla d’argent amb Ferran Arasa, i la medalla d’or d’aquella convocatòria fou adjudicada a Jaume Bellmunt.
Signatura: “M. de Habsburgo” (angle inf. esq.).
Inscripcions: Al dors, en etiqueta amb tinta: “Premios Excmo. Sr. Conde de Lavern/ año 1923/ S.A. DªMargarita de Habsburgo/ Premio de 500 pesetas’, i segell de l’Acadèmia.
Procedència: Primer premi del concurs Comte de Lavern de 1923.
Data ingrés: 1923-1924.
Signatura: “J.Cerdans/ -45-” (angle inf. esq.).
Inscripcions: Al bastidor, en etiqueta amb tinta: “Premios José Masriera/ Año 1945/ "Medalla de Plata"/ D. José Cerdans Reguant/ "Crepúsculo Manresa"“.
Procedència: Medalla d’argent del concurs de paisatge Josep Masriera del 1945.
Data ingrés: 1945-1946.
Signatura: “Carmelo 1930/ Davalillo” (angle inf. dret).
Inscripcions: Al dors del marc, en etiqueta mecanografiada: “Medallas Jose Masriera/ Año 1931/ Medalla de plata/ D. Carmelo Davalillo Artigas”.
Procedència: Medalla de plata del concurs de paisatge Josep Masriera de 1931.
Data ingrés: 1931-1932.
Observacions: Compartí la medalla d’argent amb Jaume…
Signatura: “Jose Bou” (al dors del marc, amb llapis).
Procedència: Segon premi del concurs Comte de Lavern del 1921.
Data ingrés: 1921-22.
Observacions: El primer premi del mateix concurs fou adjudicat a Marcel•lí Ortí Vitales.
Signatura: “J.Narro/ XXIV” (angle inf. dret).
Inscripcions: Al bastidor, amb tinta: “Narro”; amb llapis: “pt. 300”.
Procedència: Probablement es tracta d’una tramesa de pensionat des de Granada.
Data ingrés: 1924 (?)
Restauracions: Restaurat per La Pinacoteca el 1995.
Exposicions: Barcelona, Banca Jover, febrer-abril 1995.
Observacions: És probable que es tracti d’un…
Signatura: “A.Ollé Pinell”(angle sup. dret).
Inscripcions: Al dors, amb tinta: “Premio Conde Lavern/ y una nota de color”. Al bastidor, en etiqueta mecanografiada i amb tinta: “Concurso Excmo. Sr. Conde de Lavern/ Año de 1919/ Premio de 500 pesetas/ Antonio Ollé Pinell”; imprès, en negre:…
Signatura: “P. CLAVE R./ ROMA 1838” (angle inf. esq.).
Inscripcions: Al marc, en cartel•la metàl•lica gravada: “Pelegrí Clavé 1811-1880/ Dipòsit de l’Academia Provincial/ de Belles Arts”. Al bastidor, amb tinta: “10451” (dues vegades, i altres dues al marc); etiqueta del “Museu de Belles Arts/ de Barcelona”;…
Procedència: Lliurat a la l’Acadèmia pels marmessors d’Enric Monserdà el 4 de gener de 1927.
Data ingrés: 1927.
Observacions: Observacions: L’original (198 x 283 cm) es troba al Museo del Prado. A Dresde hi ha un altre original semblant a aquest. A Viena hi ha una còpia,…
Procedència: Lliurat pels marmessors d’Enric Monserdà el 4 de gener de 1927.
Data ingrés: 1927.
Observacions: L'original es conserva al Musée Nationale de Versalles.
El fet que aquesta còpia fos llegada per Monserdà no assegura que ell en fos l’autor, circumstància problemàtica si tenim en compte que no…
Procedència: Llegat d’Enric Monserdà, a través dels seus marmessors.
Data ingrés: 4 de fener de 1927.
Observacions: A l’Acadèmia hi ha una altra còpia “fragmentària”d’aquesta obra (núm. d’inv. 444). L'original, pintat abans del 1573 per al refectori dels Servites de Venècia, fou adquirit el 1664 per l'estat…