Procedència:Aquesta obra, conjuntament amb Himeneu, Diana i Paris, te un origen dubtós. Van ser fetes per Campeny a Roma totes quatre i enviades a Barcelona el 1815, un cop acabada la guerra. Per la seva simbologia matrimonial, alguns autors suposen que podien haver estat destinades…
Procedència: El gran èxit que assolí Campeny amb la Lucrècia en guix féu que la Junta de Govern decidís passar-la al marbre el 1832. Al juliol del 1833 arribà el marbre d’Itàlia i al febrer del 1835 Campeny acabà l’obra, després que un desbastador provinent…
Procedència: Campeny, pensionat a Roma, envià aquest relleu a la Junta de Comerç el 1800. L’any 1825, la Junta l’adquirí conjuntament amb altres obres de l’artista, després d’haver establert un contracte amb ell pel qual es comprometia des d’aleshores a fer una obra cada any.…
Procedència: Obra lliurada a la Junta de Comerç l'any 1835.
Observacions: Ferran VII (1784-1833), fill de Carles IV i Maria Lluïsa de Parma, fou rei d’Espanya des del 1808. Es casà quatre vegades, la darrera amb Maria Cristina de Nàpols, neboda seva, de qui tingué dues…
Procedència: Obra lliurada a la Junta de comerç l'any 1835.
Exposicions: Retrats 1910, Sala VI, cat. pàg. 83; Escultura 1989, núm. 83.
Observacions: Per aquesta obra Bover va rebre una medalla d’or de la Junta de Comerç i l'encàrrec de fer també el retrat del rei Ferran…
Procedència: Acabat de construir l’edifici de Llotja, la Junta de Comerç encarregà a Francesc Bover, que havia estat pensionat a Roma entre els anys 1790 i 1796, la realització de dues estàtues -Àsia i Europa - per a dues de les fornícules del pati d’entrada.
Exposiciones:…
Inscripcions: "A.VALLMITJANA/1867", al costat dret.
Aquest bust va ser, probablement una donació de l’autor. Se sap que al juny del 1889 ja formava part de la col.lecció de l’Acadèmia.
El pintor Pau Milà i Fontanals (1810-1883) va encapçalar com a teòric el romanticisme purista català, basat en…
Aquesta estàtua, igual que la seva parella, El Comerç, foren encarregades a Gurri com a decoració de l’arrencada de l’escala del pati de la Casa Llotja un cop s’enllestiren les obres de construcció de l’edifici.
Per aquesta estàtua i la seva parella, El Comerç, Gurri…
Probablement, fou un donatiu de l’autor a l’Acadèmia en homenatge al seu pare.
Inscripcions:"A mi padre/A. Vallmitjana Abarca/1908", al costat inferior esquerre.
Agapit Vallmitjana Abarca era fill de l’escultor Venanci Vallmitjana Barbany i nebot del també escultor Agapit Vallmitjana Barbany, coneguts com els germans Vallmitjana.
Aquest bust fou…
La Junta de Comerç l’any 1802 encarregà aquesta obra a Traver per decorar la font del pati de la Casa Llotja.
Aquest Neptú, com les nereides d’Antoni Solà, decoren la font del pati de Llotja.Forma part del patrimoni escultòric de la Cambra de Comerç, que…
Llegat que efectuà a l’Acadèmia el Sr. Joan Costa Simon, hereu del seu germà Dr. Josep M. Costa Simon, al desembre del 1995.
Inscripció: "OTERO", a l'angle inferior dret.
Aquest cap forma part de la producció d’Otero entre els anys 1915 i 1920 aproximadament, dins d’una línia…
Inscripcions: "Moreno / fecit", a l'angle esquerre del dors.
Procedència desconeguda, atès que fins ara no s’ha trobat cap document sobre aquesta obra.
De l’escultor Manuel Moreno se’n saben molt poques dades. Segons Ràfols 1953, el 1849 tenia el seu taller al carrer Nou de Sant Francesc…