Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç, i procedia de la capella del Roser, al convent de Santa Caterina de Barcelona (segons Arxiu Junta de Comerç i Fontanals del Castillo).
Data ingrés: 21 d’agost de 1835.
Observacions: Les mides, segons el catàleg de 1866 i segons l’inventari de les obres dipositades als Museus el 1906, serien 3,20 x 3,78. Històricament l’obra havia estat atribuïda pels diferents estudiosos tant a Pere Crusells (Barcelona, 1672-d. 1742) com a Antoni Viladomat indistintament. Fontanals del Castillo, al seu catàleg d’obres d’Antoni Viladomat- manuscrit publicat per ALCOLEA [GIL], I, p. 287 i ss.-, l’inclou entre les obres que ell creu d’aquest pintor, atribució que apareix a tots els catàlegs de l’Acadèmia. Quan l’obra fou retirada del convent de Santa Caterina arran dels fets revolucionaris de 1835, a l’inventari d’obres salvades aleshores per l’Escola de Llotja ja apareix com de Viladomat. Al Catàleg de 1999 de l’Acadèmia vam optar per atribuir-la a Crusells, i hi deiem que segurament el 1835 ja s’havia perdut la consciència que era obra de Crusells, i que potser es va confondre amb una de les obres realment pintades per Viladomat que també hi havia i que, segons sembla, es perderen. Ponz i Ceán Bermúdez, però, testimonien que era de Crusells. Alcolea, en parlar de Crusells, l’esmenta però no la identifica amb el quadre de l’Acadèmia. Als últims anys, els especialistes es decanten per donar l’autoria a Viladomat: el MNAC atribueix l’obra a Viladomat i diu que pot procedir de l’església dels pp Dominics (capella del sant Rosari o de santa Caterina) segons Ponz (dades de 2005), i Francesc Miralpeix inclou la pintura al catàleg raonat de Viladomat (MIRALPEIX 2014).