Inscripcions: Al marc, en cartel•la antiga amb tinta: “187”. Al dors del marc, en etiqueta de l’Acadèmia amb tinta: “N.a. 187/ N.m. 80/ La Virgen y S. Bernardo/ Copia de Marata/ Por Rodríguez”.
Procedència: Oratori de Sant Felip Neri, Barcelona, d’on passà al Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Data ingrés: 1835.
Restauracions: Restaurat per Joaquim Pradell el 1967.
Observacions: Còpia d’una obra del mateix Museu, ara en dipòsit al Museu Nacional d’Art de Catalunya, atribuïda tradicionalment a Carlo Maratta (núm. inv. 906). L’original procedia de l’oratori de Sant Felip Neri, d’on fou requisat per Joseph Flaugier el 1809 com una de les peces clau per al Museu que aquest volia formar a Llotja. Acabada la invasió francesa, la Junta de Comerç demanà a l’oratori, el maig del 1814, de quedar-se definitivament amb la peça a canvi d’aquesta còpia, feta “segons el P. Raimon Ferrer” “por uno de los pintores más hábiles de la Academia”. Amb motiu dels fets de 1835, l’Escola de Belles Arts recuperà aquesta còpia, sens dubte la considerada en la documentació de l’època com Sant Felip Neri i la Verge (Biblioteca de Catalunya, Arxiu Junta de Comerç XCV, 1, 11v).
Còpia de La Visió de Sant Bernat de Placido Costanzi
Rodríguez i Pusat, Francesc (Barcelona, 1767 - 1840)
- Tècnica: Oli sobre tela
- Mides: 172 x 123 cm
- Data: 1814
- Posició: vertical
- Ubicació: Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi