Manresa, 1949.
Llicenciada en Belles Arts, especialitat de Pintura i diploma de Gravat i Estampació (UB, Facultat de Belles Arts, 1973) i en Història de l’Art (UB, Facultat de Geografia i Història, 1983). El 1985 obtingué el títol de Doctora en Belles Arts, Universitat de Barcelona, amb la tesi “Fortuny gravador, aportacions al coneixement de la seva obra”, dirigida pel Dr. José Milicua i qualificada amb Excel·lent cum laude.
Entre 1975 i 2019 ha estat catedràtica de Pintura-Gravat a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. Des del 2019 és Professora Honorífica de la Universitat de Barcelona. Com a docent i especialista en temes de teoria, història i pràctica del gravat ha impartit cursos de formació continuada, postgrau i extensió universitària a la Biblioteca Nacional de Madrid i a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, entre altres.
També ha dirigit i ha col·laborat en projectes de recerca competitius relacionats amb l’experimentació artística, especialment en l’àmbit de l’obra gràfica, de la qual, a part de la relació curricular que segueix, se’n dóna testimoni en el web www.neoartgraf.com. El resultat d’aquestes recerques són les publicacions i experiències pràctiques que es detallen a continuació, i on destaquen els estudis sobre els gravats de Marià Fortuny Marsal i Mariano Fortuny Madrazo -dels quals ha confeccionat el catàleg raonat de la seva obra gravada-: “Fortuny gravador. Estudi crític i catàleg raonat”, Reus, Associació d’Estudis Reusencs, 1991 i “Grabados de Mariano Fortuny Marsal. Grabados de Mariano Fortuny Madrazo. Mariano Fortuny Marsal. Mariano Fortuny Madrazo. Grabados y dibujos”, Madrid, Biblioteca Nacional i Electa, 1994, pp. 12-222; Piranesi, Goya, Picasso i Rafael Estrany entre altres, així com els llibres sobre teoria del gravat: “Del cobre al papel. La imagen multiplicada”, Barcelona, Icaria, 1994, i “Guía para la identificación de grabados”, Madrid, Arco Libros, 2003.
Paral·lelament ha desenvolupat la pràctica artística, pintura i gravat, que ha mostrat en les diferents exposicions que es descriuen en aquest curriculum vitae.
Elegida acadèmica de número per la secció de pintura de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi el 21 de març de 2012, aprovant així la proposta en el seu dia presentada pels acadèmics de número Francesc Fontbona i de Vallescar, Mireia Freixa i Serra, i Jaume Muxart i Domènech. Ingressà el 20 de febrer de 2013, amb la lectura del discurs “Observatori de trames”; l’acadèmic de número Francesc Fontbona i de Vallescar va ser l’encarregat de fer-li la resposta. Entre juny de 2014 i setembre de 2019 ostentà el càrrec de secretària general d’aquesta institució.
PUBLICACIONS, DOCUMENTS CIENTÍFICS I TÈCNICS
. Vives Piqué, M. R. “Apunts sobre alguns aspectes i estampes del gravat català”. AA.VV. Catalunya gravada. Tarragona, Contratalla, 2020, pp. 126-139.
. Vives, R. “I Fortuny, elogio dell’acquaforte”. I Fortuny. Una storia di famiglia. Venezia, Fondatione Musei Civici di Venezia – Museo Fortuny – Axel & May Vervoordt Foundation, 2019, pp. 346-353.
. Vives Piqué, M. R. “Precisions sobre el dibuix ‘Gran plat hispanomoresc’ de Marià Fortuny conservat a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi”. Liber amicorum. A Francesc Fontbona historiador de l’Art. Barcelona, Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura, 2019, pp. 233-239.
. Vives, Rosa. “Grabados de Mariano Fortuny Marsal”; “Un inventario de trazos”; “Grabados de Mariano Fortuny Madrazo”. Mirar una estampa. Fortuny Marsal y Fortuny Madrazo en detalle. Madrid. Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, 2018, pp. 13-70.
. Vives, Rosa. “Joaquim Sunyer: Estampas urbanas del París del 1900”. On the Waterfront. The International on-line Magazine on Waterfronts, Public Art, Urban Design and Civil Particiapation. 60 – 13, Universitat de Barcelona, 2018. On-line: https://www.youtube.com/watch?v=Ck3ypJQG1js&feature=youtu.be.
. Vives, M. Rosa. “Mestissatges plàstics: pintura-gravat. A propòsit de les estampes d’Isabel Pons”. Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, 2017, XXX, pp. 227-231.
. Vives, R. “Tánger”; “Guardia de la casba en Tetuán”; “Árabe velando el cadáver de su amigo”; “Cabileño muerto”; “Idilio”; “La Victoria”; “Anacoreta”. Fortuny, 1838-1874. Madrid. Museo Nacional del Prado, 2017, pp. 344-356.
. Vives, R. “Fortuny. Saint John the Baptist preaching, after Veronese”. Nulla Dies Sine linea. Barcelona, Artur Ramon Art (cat. Tefaf Maastricht Works on Paper/Salon du dessin Paris), 2017, pp. 106-109.
. Vives, M. R. Prefaci. “L’aigua i l’espai públic”. Barcelona. Edicions Universitat de Barcelona, 2017, pp. 9-12.
. Vives, M. Rosa. Presentació. “Dimensions XX. Genelogies d’anonimat”. Barcelona, Edicions Saragossa, 2017, pp. 12-15.
. Vives, R. “Introspección empírica de la fenomenología de la obra pictòrica”. Pensar o fazer da pintura. Oporto (Potugal), Ediçoes Afrontamento, 2017, pp. 341-350.
. Vives, M. Rosa. “José Milicua. Una biografia”. Ojo crítico y memoria visual. Escritos de arte. Madrid, Centro de Estudios de Europa Hispánica, 2016, pp. 471-494.
. Ramon, A.; Vives, M. R. “El método Milicua: ojo crítico y memoria visual”. Ojo crítico y memoria visual. Escritos de arte. Madrid, Centro de Estudios de Europa Hispánica, 2016, pp. 11-34.
. Vives, M. Rosa. “L’atzavara”; “Vaixell negre”; “La caça”; “Abecedari català per a nens”. Joies del Noucentisme. Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 2016, pp. 366-371 i 408-409.
. Vives, R. “Domenico Fontana. Della transportatione dell’obelisco vaticano et delle fabriche di nostro signore Papa Sisto V”. Els tresors de la Universitat de Barcelona. Barcelona, Edicions de la UB – Servei de Publicacions (UAB), 2016, pp. 226-229.
. Vives, R. “Fortuny. Dibuixos i gravats”. Barcelona, Sala d’Art Artur Ramon, 2016, pp. 1-4. On-line: http://www.arturamon.com/content/fortuny/
. Vives, R. “Diáleg de dualitats líquides”. L’Art de l’aigua. Aqua et ars in unum miscentur. Barcelona, Edicions de la UB, 2016, pp. 34-38.
. Vives, R. “Josep Vila Closes, el color de Manresa”. Vila Closes. Un home i un artista lliure. Manresa, Zenobita edicions, 2015, pp. 9-10.
. Vives, Rosa. “Guía para la identificación de grabados” (2a edició). Madrid. Arco/Libros, 2015.
. Vives, R. “Looking at patterns and motifs”. 011806 – RIHA JOURNAL. 129, pp. 1-22, 2015. On-line: http://www.riha-journal.org/articles/2015/2015-jul-sep/vives-pique-patterns-and-motifs
. Vives, M. Rosa. “La passió per l’art. José Milicua”. Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi. 2015, XXVIII, pp. 221-223.
. Vives, M. Rosa. “Jaume Pla, arquitecte de llibres”. Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi. 2015, XXVIII, pp. 145-148.
. Vives, M. R. “Esteve Botey, Francesc (ad vocem)”. Diccionari d’Historiadors de l’Art Català. Editorial: IEC-Institut d’Estudis Catalans, Barcelona. On line: http://dhac.iec.cat/dhac_p.asp?id_personal=210
. Vives, R. “L’escultura plensiana o l’art de sensibilitzar l’espai”. Barcelona, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, 2015.
. Vives, R. “Estampes de pensaments passats per aigua”. Água:Porto/Aigua:Barcelona. Porto, i2ADS/Facultade de Belas Artes da Universidade do Porto, 2014, pp. 101-106.
. Vives, M. R. “Els Goya de la Masia d’en Cabanyes”. Art. Cultura. Economia i societat a la Masia d’en Cabanyes. Vilanova i la Geltrú, Consell Comarcal del Garraf, 2014, pp. 12-17.
. Vives Piqué, R. “Imágenes especulares. Picasso litógrafo”. Picasso. Obra gráfica. Colección de la Fundación Pablo Ruiz Picasso (1988-2007). Málaga, Fundación Picasso, Museo Casa natal. Ayuntamiento de Málaga, 2014, pp. 27-34.
. Vives, M. R. “A re-reding of the book. Ex-libris i exlibristes”, XXXV International Congress of Exlibrists. Tarragona, Associació Catalana d’Exlibristes, 2014, pp. 63-71.
. Vives Piqué, M. R. “Aportacions al catàleg dels gravats de Francisco de Goya. Les 12 estampes dels ‘Disparates’ de la Masia d’en Cabanyes”. Butlletí de la Biblioteca Museu Balaguer. Associació d’Amics de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, 2013, pp. 108-133. On-line: http://www.raco.cat/index.php/ButlletiBalaguer/article/view/274119/362213
. Vives Piqué, M. R. “Obres Mestres del gravat italià. De Raimondi a Piranesi. Col·leccionar gravats”. Barcelona, Palau Antiguitats, 2013.
. Vives i Piqué, M. R. “Observatori de trames”. Discurs d’ingrés de l’acadèmica electa Il·lma Sra. Dra. M. Rosa Vives i Piqué, llegit a la sala d’actes de l’Acadèmia… Discurs de resposta de l’acadèmic numerari Il·lm. Sr. Dr. Francesc Fontbona i de Vallescar. Barcelona, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, 2013 pp. 1-47.
.Vives Piqué, M. R. “El servicio de dibujos y grabados de la BNE, crisol para la investigación iconográfica”. Encuentro Internacional Hispanistas. Madrid, Biblioteca Nacional de España, 2012, pp. 147-156. On-line: http://www.bne.es/es/Micrositios/Guias/EncuentroHispanistas/resources/docs/EncuentroHispanistas_Actas.pdf
. Vives, M. R. “A imagen y semejanzas múltiples”. Panorámicas II. Luminografías. Barcelona, Centre d’Estudis per a l’Escultura Pública Ambiental i de l’Entorn, 2011, pp. 34-35.
.Vives, M. R. “Mariano Fortuny”. “El almuédano”; “Árabe velando el cadáver de su amigo”; “Árabes caminando bajo la tempestad”. Biblioteca Nacional de España. 300 años haciendo historia. Madrid, Biblioteca Nacional de España, 2011, pp. 112; 132-133 i 298.
. Vives, R. “Pensar el grabado / Pensar el gravat”. Barcelona, Sibi et amicis/Impression’s Belles Arts, 2011.
. Vives Piqué, M. R. “Implementación de los plásticos en el grabado y la estampación”. El Artista. Colombia, Universidad Distrital Francisco José de Caldas, 2010, 7, pp. 98-119.
. Vives, M. Rosa. “Panorámicas en negro, azul y sepia”. Releigh (USA), Lulu Inc., 2010, pp. 5-8.
. Vives, M. R. “Set taules per a l’analisi i classificació d’una estampa actual / Siete tablas para el analisis y clasificación de una estampa actual / Seven tables for the analysis and classification of contemporary prints”. Barcelona, Impression’s Belles Arts, 2010.
. Vives, M. R. “Nuevos aspectos de la relación artística entre Rogelio de Egusquiza y Mariano Fortuny Madrazo”. Revista Trasdós. Museo de Bellas Artes de Santander, 2008, 10, pp. 52-71.
. Vives, R. “La llarga repercussió plàstica de les estampes de la Bíblia Natalis”. Serra d’Or. Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2008, 579, pp. 28-31.
. Vives, R. “Bellesa i experimentació en el gravat de Marià Fortuny”. Marià Fortuny. Gravats. Palma de Mallorca, Obra social i cultural ‘Sa Nostra’, 2008, pp. 8-127.
. Vives, M. R. “Rembrandt Harmenszoon Van Rijn”. Obras maestras del Museo de Montserrat en BBVA. Madrid, Fundación BBVA, 2008, pp. 100-103.
. Vives, M. R. “Giovanni Antonio da Brescia”. Obras maestras del Museo de Montserrat en BBVA. Madrid, Fundación BBVA, 2008, pp. 78-79.
. Vives Piqué, M. R. “El arte del grabado auxiliar y testigo del arte de curar”. Matèria Revista Internacional d’Art. Universitat de Barcelona, 2008, 6-7, pp. 125-157. On-line: http://revistes.ub.edu/index.php/materia/article/view/11472
. Vives Piqué, M. R. “Mariano Fortuny, aguafortista experimental”. Revista Grabado y Edición. 2008, 15, pp. 6-14.
. Vives, M. R. “Escultura-grabado, tramas y otras lecturas”. Dopo il museu. Barcelona, Biblioteques de Barcelona, 2008, pp. 8-15.
. Gibert, I.; Vives, R. “Evocación de los orígenes. Joya-grabada, grabado-joya”. Revista Grabado y Edición. 2008, 14, pp. 42-46.
. Vives, M. R. “Un dibujo inédito de Rogelio de Egusquiza, copia del dibujo preparatorio de la Sibila Líbica de Miguel Ángel”. Archivo Español de Arte. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). 2007, LXXX – 115, pp. 103-106.
. Vives, M. R. “Fortuny, un cognom català per a la història del gravat universal”. Fortuny Gravats. Marià Fortuny Marsal. Mariano Fortuny Madrazo. Barcelona, Antiguitats Palau, 2007, pp. 7-20.
. Vives, R. “The Landscape Tradition in the Picasso’s Prints”. 206128 – Artciencia.com. Revista de Arte, Ciencia e Comunicaçao. Portugal. II – 4, pp. 01-18. (Portugal): 2006.
. Vives, M. R. “El policarbonato base idónea para el monotipo”. Barcelona. Revista Plásticos Universales, 2006, 115, pp. 102-106.
. Ferrero, J. L.; Roldan, C.; Juanes, D.; Carballo, J.; Ardid, M.; Lluch, J. L.; Vives, R. “Study of old master prints with portable EDXRF spectometry”. Radiation Physics for Preservation of the Cultural Heritage. Bologna (Itàlia), Cooperativa Libraria Universitaria Editrice Bologna, 2005, pp. 149-156.
. Vives, R. “Giovanni Battista Piranesi.” Arte en el papel. Dibujos y Grabados. Siglos XV-XVIII. Colección Museo de Bellas Artes de Bilbao. Bilbao, Museo de Bellas Artes de Bilbao, 2005, pp. 66-79.
. Ferrero, J. L.; Roldan, C.; Juanes, D.; Carballo, J.; Pereira, J.; Ardid, M.; Lluch, J. L.; Vives, R. “Study of inks on paper engravings using portable EDXRF spectometry”. 901931 – Nuclear Instruments & Methods in Physics Research Section B-Beam Interactions With Materials and Atoms. pp. 729-734. (Holanda): Elsevier B.V., 2004. ISSN 0168-583X.
. Vives Piqué, R. “Litografía”. Pablo Ruiz Picasso. Colección Jan Lohn. Selección de 51 litografías. Málaga, 2004, pp. 11-14.
. Vives, R.; Porta, C.; Gibert, I. “Nuevos usos de los plásticos en el campo del grabado”. Barcelona, Revista Plásticos Universales, 2004, 95, pp. 76-79.
. Vives Piqué, R. “Bondades y riesgos del arte del grabado”. El grabado no tóxico: Nuevos procedimientos y materiales. Barcelona, Edicions Universitat Barcelona, 2004, pp. 17-39.
. Ardid, M.; Ferrero, J. L.; Roldan, C.; Juanes, D.; Lluch, J. L.; Vives, R.; Punter, P. “Desing of EDXRF equipament for the nondestructive study of prints”. 907385 – Advances in X-Ray Analysis. 47, pp. 70-75.
. Vives, R. “Guía para la identificación de grabados”. Madrid, Arco Libros, 2003.
. Vives, R. “Apuntes sobre los elementos vanguardistas en la obra de Fortuny”. Fortuny (1838-1874), Barcelona 2003, pp. 377-385.
. Vives, R. “Pintura y escultura derivas del grabado”. Picasso, Chillida gravats. Barcelona, A. Ramon. 2003, pp. 5-51.
. Vives, R. “Model d’un diluent de menor toxicitat”. Guia de nous materials en la pintura i el gravat. Barcelona, Edicions Universitat Barcelona. 2002, pp. 89-91.
. Vives, R. “Model de planxa de PVC per al gravat”. Guia de nous materials en la pintura i el gravat. Barcelona, Edicions Universitat Barcelona. 2002, pp. 93-105.
. Vives, R. “Model d’adhesió pictòrica sobre la planxa de gravat”. Guia de nous materials en la pintura i el gravat. Barcelona, Edicions Universitat Barcelona. 2002, pp. 107-112.
. Vives, R. “Como fragmento de obsidiana”. Patricio Reig. Barcelona, Galeria Isaac Segovia, 2002, p. 5.
. Vives, R. “Estampas de quietud y silencio”. Llibre: Joan Hernández Pijuan. Obra gráfica III (1991-2002). Barcelona, La Polígrafa, 2002, pp. 9-10.
. Vives, R. “Model d’un aglutinant per a la pintura actual”. Guia de nous materials en la pintura i el gravat. Barcelona, Edicions Universitat Barcelona. 2002, pp. 85-88.
. Vives, R. “Fortuny, mestre del dibuix”. Barcelona, A. Ramon, 2001.
. Vives, R. “Mariano Fortuny Marsal. Grabados y Dibujos”. Candás (Asturias), Centro de Escultura de Candás. Museo Antón, 2001, pp. 1-32.
. Vives, R. “Fortuny visto por Van Gogh.” Goya, 274, 2000, pp. 10-16.
. Vives, R. “Mariano Fortuny Marsal. Grabados. Dibujos”. Marbella, 2000, pp. 5-30.
. Vives, R. “Paisajes en blanco y negro”. Picasso. Paisaje interior y exterior. Barcelona. Ajuntament, 1999, pp. 27-39.
. Vives, R. “Dª Elena Páez In Memoriam”. Archivo Español de Arte, Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), 1999, LXXII – 286, pp. 239-240.
. Vives, R. “Reflexos de l’estampa japonesa en l’art català”. Revista Serra d’Or, 1998, 467, pp. 53-59.
. Vives, R. “Rembrandt: maestro de maestros”. De lo divino a lo humano. Rembrandt en la Biblioteca Nacional. Bilbao, Museo de Bellas Artes, 1998, pp. 18-29.
. Vives, R. “Rafael Estrany gravador”. Rafael Estrany. Barcelona, 1997, pp. 13-44.
. Vives, R. “Remarques sobre els llibres d’artista”. Revista Serra d’Or, 1997, 444, pp. 53-56.
. Vives, R. “Desafío en la hoja de papel”. Picasso. La formación de un genio 1890-1904: Barcelona, Ajuntament de Barcelona, 1997, pp. 27-45.
. Vives, R. “Un reusenc gravador universal”. Marià Fortuny. Dibuixos i gravats al Museu Salvador Vilaseca, Reus, 1997, pp. 57-71.
. Vives, R. “Picasso o la vida gravada”. Barcelona, A. Ramon, 1996.
. Vives, R. “Mariano Fortuny à la Bibliothèque nationale de France: deux estampes inédites”. Nouvelles de l’Estampe, 1995, 142-143, pp. 13-21.
. Vives, R. “Entre París i Barcelona. Vint-i-cinc anys de gravat català (1915-1940)”. Barcelona, A. Ramon, 1995.
. Vives, R. “Antología zoogravada”. Un bestiari. Barcelona, Edicions Universitat Barcelona, 1995, pp. 3-9.
. Vives, R. “Estampas de quietud y silencio”. Joan Hernández Pijuan. Recorrido 1958-1995. Vila-Real, 1995, pp. 3-4.
. Vives, R. “Grabados de Mariano Fortuny Marsal” y “Grabados de Mariano Fortuny Madrazo”. En R. Vives y M. Cuenca. Mariano Fortuny Marsal. Mariano Fortuny Madrazo. Grabados y Dibujos, Madrid, Biblioteca Nacional/Electa, 1994, pp. 12-222.
. Vives, R. “Del cobre al papel. La imagen multiplicada”. Barcelona, Icaria, 1994.
. Vives, R. “Hokusai como modelo. Precisiones sobre dibujos de Fortuny”. Archivo Español de Arte. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), 1993, LXVI – 261, pp. 23-33.
. Vives, R. “Picasso, Miró, Clavé i Tàpies. De la tradició a la innovació en el gravat”. Revista Serra d’Or, 1993, 402, pp. 58-63.
. Vives, R. “Carceri de Piranesi”. Barcelona, Delstre’s, 1993.
. Vives, R. “Gravats i Estampes: problemàtica del seu tractament i conservació”. La Imatge i la Recerca Històrica. Girona, 1992, pp. 120-141.
. Vives, R. “Sculptura ogravat/escultura. Una fusió en l’estampa del segle XX”. Serra d’Or, 1991, 382, pp. 43-48.
. Vives, R. “Arrels i ressons d’una obra excepcional. Les estampes de Fortuny”. El gravat en el temps. Girona, Museu d’Art de Girona, 1991, pp. 39-44.
. Vives, R. “Escultor-Gravador o del cisell al burí”. Barcelona, A. Ramon Ed., 1991.
. Vives, R. “Fortuny gravador. Estudi crític i catàleg raonat”. Reus, Associació d’Estudis Reusencs, La Rosa de Reus, 1991.
. Vives, R. “Amar es grabar. La imagen de Jacqueline en los grabados de Picasso”. Picasso. Los retratos de Jacqueline. Madrid. Fundación Juan March, 1991, pp. 27-37.
. Vives, R. “Gravats segle XX”. Calendari Serra d’Or. Barcelona, Publicacions Abadia de Montserrat, 1991.
. Vives, R. “Giambattista Piranesi, una obertura a la Modernitat”. Serra d’Or, 1990, 367, pp. 83-87.
. Vives, R. “La imatge de Jacqueline als gravats de Picasso”. De Pablo a Jaqueline. Barcelona, Ayuntamiento de Barcelona, 1990, pp. 23-27.
. Vives, R. “Francisco de Goya. Disparate Furioso”. Obras Singulares. Barcelona, A. Ramon Ed., Barcelona, 1990, pp. 37-41.
. Vives, R. “Edvard Munch. La cena”. Obras Singulares. Barcelona, A. Ramon Ed., Barcelona, 1990, pp. 45-48.
. Vives, R. “Pablo Picasso. La bacanal”. Obras Singulares. Barcelona, A. Ramon Ed., Barcelona, 1990, pp. 57-60.
. Vives, R. “Fortuny grabador, ecléctico y experimental”. Pausa. Revista d’Art. Facultat Filosofia i Lletres. Tarragona, 1990, 1, pp. 35-54.
. Vives, R. “Giovanni Battista Piranesi, 1720-1778”. Barcelona, A. Ramon Ed., 1990.
. Vives, R. “Un gran colorista en blanco y negro: M. Fortuny”. La Vanguardia, 07.02.1989.
. Vives, R. “Exposició Fortuny: Una nota sobre bibliografia”. Reus Diari, 19.06.1989.
. Vives, R. “Fortuny gravador-Fortuny painter-Etcher”. Del Museu, 1989, 1, pp. 18-21.
. Vives, R. “Virtuosisme i tradició en la I triennal del gravat de Sabadell”. Serra d’Or, 1989, 356, pp. 72-74.
. Vives, R. “Mestres del Gravat Modern. Paris, 1865-1940”. Barcelona, A. Ramon, 1988.
. Vives, R. “Fortuny Gravador”. Revista L’Arada, 1988, pp. 3-5.
. Vives, R. “Picasso Linograbador”. Barcelona, Ajuntament Barcelona Editorial, 1988.
. Vives, Rosa. “El gravat, forma sensorial de consciencia”. Negre+Cendra Revista d’art i poesia, 1987, 16, p. 2.
. Vives, Rosa. “L’art del gravat de Marià Fortuny. Una obra recuperada a Barcelona”. Diari de Barcelona, 1987.
. Vives, R. “Fortuny gravador, un avanguardista del vuit-cents”. Serra d’Or, 1987, 337, pp. 59-63.
. Vives, R. “El estudio de las estampas. Propuesta para una guía sistemática”. Barcelona. Ed. Facultat Bellas Artes, 1986.
. Vives, R. “Picasso, cobre, piedra y madera”. El País, 13.12.1985.
. Vives, R. “Bibliografía sobre el grabado contemporáneo catalán”. Grabado contemporáneo catalán, Barcelona, Ed. La Caixa Editorial, 1983, pp. 204-205.
. Balada, M.; Vives, R. “Picasso y el grabado”. Barcelona, Ed. Ajuntament de Barcelona, 1981.
. Vives, R. “Bibliografía crítica clasificada sobre las artes de la estampación”. Barcelona, Ed. Universitarias, 1980.
ACTIVITAT CIENTÍFICA O TECNOLÒGICA
Participació en projectes de I+D+i finançats en convocatòries competitives d’Administracions o entitats públiques i privades.
. Denominació del projecte: “Espacio público, participación creativa, memoria cívica”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador principal: Antonio de Padua Remesar Betlloch; Sergi Valera Pertegas. Nombre d’investigadors: 4. Entitat finançadora: Ministerio de Economia y Competitividad: HAR2017-88672-R. Data d’inici: 01/01/2018 – 31/12/2020 Duració: 3 anys, 1 dia.
. Denominació del projecte: “Bases Conceptuais da Investigaçao em Pintura”. BCIP. Entitat de realització: i2ADS Instituto de Investigaçao em Arte, Design e Sociedade, Institut de recerca oficial de la Universitat d’Oporto. Investigador principal: Antonio Quadros Ferreira. Nombre d’investigadors: 23. Altra entitat: Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto GR.02/05/2014. Data d’inici: 2014-2019. Duració: 5 anys, 2 dies.
. Denominació del projecte: “Artistic Creation of Today, Heritage of Tomorrow: Museum and Archive, Memory and Identity”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador principal: Bibiana Crespo Martín. Nombre d’investigadors: 12. Altra entitat: Unión Iberoamericana Universidades. Entitat finançadora: Banco Santander. 54b3e3217fd263abe991b5d7a614da2c. Data d’inici: 15/10/2017 – 14/10/2018. Duració: 1 any.
. Denominació del projecte: “Art, ciutat, societat”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador principal: Antonio de Padua Remesar Betlloch. Nombre d’investigadors: 31. Entitat finançadora: Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 2014SGR68. Data d’inici: 01/01/2014 – 30/04/2017. Duració: 3 anys, 4 mesos, 1 dia.
. Denominació del projecte: “Água:Porto / Aigua:Barcelona”. Projeto de pesquisa bilaterais entre Escolas de Arte Faculdades de Belas Artes do Porto e Barcelona. Entitat de realització: Consell Científic de la Facultat de Belles Arts de la Universitat d’Oporto: Oporto, Portugal. Investigador principal: Domènec Corbella Llobet. Nombre d’investigadors: 8. Entitat finançadora: Universitat de Barcelona: cod. 076538/012. Data de inici: 01/03/2012. Duració: 1 any, 1 dia.
. Denominació del projecte: “Reactivació crítica aplicada a la docència de l’art”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 6. Entitat finançadora: ICE-UB. Data d’inici: 2008, 3 anys.
. Denominació del projecte: “Bases per a una nova Teoria de l’Art Gràfic (Gravat i Estampació)”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 5. Entitat finançadora: Ministeri d’Educació i Ciència. Cod. segons finançadora: HUM2007-61816/ARTE. Data d’inici: 2007. Duració: 4 anys.
. Denominació del projecte: “Tècniques no destructives d’anàlisi d’objectes historicoartístics”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: José Lorenzo Ferrero. Nombre d’investigadors: 6. Entitat finançadora: Generalitat Valenciana. Cod. segons finançadora: Ajudes grups I+D+i. Data d’inici: 2005. Duració: 2 anys.
. Denominació del projecte: “Organització Primeres Jornades sobre gravat no tòxic”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 6. Entitat finançadora: Universitat de Barcelona. Data d’inici: 2003. Duració: 1 any.
. Denominació del projecte: “Tècniques no destructives d’anàlisi d’objectes historicoartístics”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: José Lorenzo Ferrero. Nombre d’investigadors: 6. Entitat finançadora: Generalitat Valenciana. Cod. segons finançadora: Ajudes grups I+D+i. Data d’inici: 2003. Duració: 2 anys.
. Denominació del projecte: “Materials industrials no tòxics i reciclables en la realització i presentació de l’obra gràfica”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 4. Entitat finançadora: Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología (CICYT). Cod. segons finançadora: BHA2001-3607. Data d’inici: 2001. Duració: 4 anys.
. Denominació del projecte: “Incidències dels nous materials i la seva tecnologia en la pintura i el gravat”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Dr. D. Corbella. Nombre d’investigadors: 6. Entitat finançadora: Universitat de Barcelona. Data d’inici: 2000. Duració: 2 anys.
. Denominació del projecte: “Processos gràfics alternatius de creació d’imatge. Els seus diferents usos en el desenvolupament de l’estampa original”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 4. Entitat finançadora: Universitat de Barcelona. Data d’inici: 1991. Duració: 2 anys.
. Denominació del projecte: “Fortuny gravador. Aportacions al coneixement de la seva obra”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 1. Entitat finançadora: Direcció General d’Universitats. Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Data d’inici: 1985.
. Denominació del projecte: “Història i noves tecnologies del gravat”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 1. Entitat finançadora: Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica de la Generalitat de Catalunya (CIRIT). Data d’inici: 1984.
. Denominació del projecte: “Guia analítica per a la descripció i classificació d’una estampa”. Entitat de realització: Universitat de Barcelona. Investigador responsable: Maria Rosa Vives Piqué. Nombre d’investigadors: 1. Entitat finançadora: Universitat de Barcelona. Data d’inici: 1981.
TESIS, TESINES I TREBALLS DE RECERCA DIRIGITS
. Títol: “El reporte en la litografía”. Doctoranda: Anna Comellas. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 1986. Qualificació: Excel·lent cum laude i PE. Clau: Tesi de Llicenciatura. Situació: Direcció.
. Títol: “El llibre d’artista a Catalunya”. Doctoranda: Sol Fàbrega Cano. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 1987. Qualificació: Notable. Clau: Tesi de Llicenciatura. Situació: Direcció.
. Títol: “Estudi crític analític de la bibliografia espanyola sobre la tècnica del gravat calcogràfic”. Doctorand: Eva Figueras. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 1991. Qualificació: Apte cum laude i PE. Clau: Tesi Doctoral. Situació: Direcció.
. Títol: “Obra gravada de Joaquim Sunyer. Catàleg raonat”. Doctoranda: Roser Sindreu. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 1992. Qualificació: Apte cum laude. Clau: Tesi Doctoral. Situació: Direcció.
. Títol: “La xilografia sota el mestratge d’A. Gelabert”. Doctoranda: Rosa Blanca Gelabert. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 1992. Qualificació: Excel·lent. Clau: Tesi de Llicenciatura. Situació: Direcció.
. Títol: “El llibre-art. Concepte i procés d’una creació contemporània”. Doctoranda: Bibiana Crespo Marín. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2000. Qualificació: Excel·lent cum laude. Clau: Tesi Doctoral. Situació: Direcció.
. Títol: “Presència i aproximació de la tridimensionalitat en el gravat”. Doctoranda: Anna Comellas. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2000. Qualificació: Excel·lent cum laude. Clau: Tesi Doctoral. Situació: Direcció.
. Títol: “Realitat del gravat”. Doctorand: Chieh Wang. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2002. Qualificació: Notable. Clau: Treball d’investigació. Situació: Direcció.
. Títol: “Tendències no agressives i dialèctica pictòrica al gravat”. Doctoranda: Marta Rich Vilallonga. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2002. Qualificació: Aprovat. Clau: Treball d’investigació. Situació: Direcció.
. Títol: “La figura humana en el món de Zush. Anàlisi d’un paradigma”. Doctoranda: Carme Porta Salvia. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2003. Qualificació: Excel·lent cum laude. Clau: Tesi Doctoral. Situació: Direcció.
. Títol: “Ilustraçao. Imagem da modernidade em Portugal”. Doctorand: Luís Nuno Pinto Henriques. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2015. Qualificació: Excel·lent cum laude i PE. Clau: Tesi de Llicenciatura. Situació: Direcció.
. Títol: “De lo bidimensional a la tridimensión pasando por el grabado”. Alumne: Isidre Mateo. Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts. Any: 2011. Qualificació: Apte. Clau: Tesina de convalidació títol Professor de Dibuix a Llicenciat en Belles Arts. Situació: Direcció.
EXPOSICIONS INDIVIDUALS OBRA ARTÍSTICA
. 2019. “Llibres d’artista”. Llibreria L’Illa del Tresor. Premià de Mar (Maresme).
. 2018. “Rojo Amarillo Verde Azul”. Sala Jusepe Leonardo UNED. Calatayud.
. 2017. “Sentimental and Rizhomatics papers”. Petit Galeria. Lleida.
. 2016. “Memento abisal”. Nova Niké. Santiago de Compostel·la.
. 2015. “Migracions. Primera estació”. Work in progress. Capella de Jesús. Ajuntament de Centelles. Centelles (Barcelona).
. 2007-2008. “Rosa Vives. Una mirada als darrers deu anys”. Centre d’Art Marçó Vell. Centelles (Barcelona).
. 2002. “Im-presion”. Galeria Isaac Segovia. Barcelona.
. 2001. “Papeles rizomáticos”. Galería Mordiente. Bilbao.
. 1996. “Obra gráfica. Trabajos de Taller”. Taller Mayor 28. Madrid.
. 1998. “Plom. Dibuixos i llibres d’artista”. Pati Llimona. Barcelona.
. 1995. “Pintura”. Escuela de Artes. Zaragoza.
. 1995. “Llibres d’Artista”. Universidat Pompeu Fabra. Facultat d’Humanitats. Barcelona.
. 1991. “Pintura”. Castell de Peralada. Peralada (Girona).
. 1990. “Obra sobre paper”. Sala Vayreda. Olot (Girona).
. 1989. “Obra gráfica”. Sala Zurbarán, Ateneo. Sevilla.
. 1987. “Pintura i gravat”. Fundació Caixa de Barcelona. Manresa.
. 1987. “Obra sobre paper”. Piscolabis. Barcelona.
. 1985. “Últimes obres”. Galeria Yolanda Ríos. Sitges (Barcelona).
. 1984. “Gravats”. Sala Gili i Roig, Institut d’Estudis Ilerdencs. Lleida.
. 1983. “Fruges in mente (pintura)”. Galeria Dau al Set. Barcelona.
. 1982. “Obra gràfica”. Sala de l’Escola Taller d’Art. Reus (Tarragona).
. 1980. “Pintura”. Espai 10, Fundació Joan Miró. Barcelona.
. 1980. “Sala 3”. Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Sabadell (Barcelona).
. 1972. “Pintura”. Sala Maricel. Sitges (Barcelona).
EXPOSICIONS COL·LECTIVES
. 2020. “Showroom”. Espai Petit Galeria. Lleida.
. 2020. “Black & White”. Exposició virtual. Artur Ramon Art. Barcelona. https://www.artsy.net/show/artur-ramon-art-black-and-white
. 2019. “Gravat català actual”. La Cerverina d’Art. Cervera (Lleida).
. 2016. “Dibuix Modern i Contemporani ‘elpaperdelart’, Barcelona”. Artur Ramon Art. Barcelona.
. 2015. “De Miró a Barceló’. Col·lecció Gelonch Viladegut”. Galerie des Hospices. Canet-en-Rousillon (France).
. 2014. “Contemporary Catalan Artists. Works from the Gelonch-Viladegut Collection”. American University Paris. Fine Arts Gallery. París (França).
. 2012. “Donacions 2000-2012”. Museu de Montserrat. Abadia de Montserrat (Barcelona).
. 2011. “Col·lectiva de Gravat”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 2010. “Art d’avantguarda i contemporani. Obra gràfica de l’Abadia de Montserrat”. Museu d’Art de Montserrat. Montserrat (Barcelona).
. 2010. “Panoràmiques en negre, blau i sèpia”. Biblioteca Sant Antoni-Joan Oliver. Barcelona.
. 2008. “Donaciones de obra gráfica a la Biblioteca Nacional 1998-2002”. Biblioteca Nacional. Madrid.
. 2007. “Lessedra World Art Print Annual”. Sofia (Bulgària).
. 2006. “Summer Show 2006”. Artur Ramon Art Contemporani. Barcelona.
. 2005. “Lessedra World Art Print Annual”. Sofia (Bulgària).
. 2004. “Exposició inaugural Centre d’Art El Marçó Vell”. Centelles (Barcelona).
. 2004. “Lessedra World Art Print Annual”. Sofia (Bulgària).
. 2002. “Catalunya país de vins”. Museu de Vilafranca. Museu del Vi. Vilafranca del Penedès (Barcelona).
. 2001. “Gráfica de Bolsillo”. Galería Mordiente. Bilbao.
. 2001. “Creació gràfica. Gravats de la col·lecció Daniel Giralt-Miracle”. Lleida.
. 2000. “100 gravats. Col·lecció Daniel Giralt-Miracle”. Museu de Valls. Valls (Tarragona).
. 2000. “Artexpo 2000”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 2000. “Colectiva de grabado”. Galería Mordiente. Bilbao.
. 2002. “Donaciones de obra gráfica a la Biblioteca Nacional de España 1993-1997”. Biblioteca Nacional. Madrid.
. 1999. “Artexpo 99”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 1999. “Transfiguració del paisatge”. Balmes 21. Barcelona.
. 1998. “Artexpo 98”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 1998. “II Trienal de Arte Gráfico. La Estampa Contemporánea”. Gijón. . 1997. “Artexpo 97”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 1997. “5ème Biennale du Livre d’artiste”. Saint-Yrieix La-Perche (França).
. 1996. “Grans mestres en petit format”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 1996. “Tendències actuals”. Aula de Lletres. Barcelona.
. 1996. “Un bestiari”. Sa Nostra. Inca (Mallorca).
. 1996. “Barcelona/Nagoya ’96”. Casa Golferics. Barcelona.
. 1996. “Estampa”. Galeria Blade & Designios. Madrid. . 1994. “Bibliofilia transformista”. Universitat Jaume I. Castelló de la Plana.
. 1994. “Bibliofilia transformista”. Museo Nacional de Arte Contemporáneo. Lisboa (Portugal).
. 1994. “Donaciones de Obra Gráfica a la Biblioteca Nacional”. Madrid.
. 1994. “Un Bestiari”. Sala Balmes 21. Barcelona.
. 1994. “Biblos”. Escola Massana. Barcelona.
. 1994. “Un Bestiari”. Sala Transcurs, Universitat Politècnica de Catalunya. Barcelona.
. 1994. “Un Bestiari gravat”. Sala de l’Om, Fundació Caixa Manresa. Manresa (Barcelona).
. 1994. “Bibliofilia transformista”. Universitat de Lleida. Lleida.
. 1994. “La Balance”. Bibliothèque Municipale. Alès (França).
. 1994. “Nagoya ’95”. Museu Provincial d’Aichi (Japó).
. 1993. “The First International Print Biennal”. Maastricht (Holanda).
. 1993. “Bibliofilia transformista”. Sala Balmes 21. Barcelona.
. 1992. “De Bonnard a Baselitz. Dixans d’enrichissements du Cabinet des 1992. Estampes”. Bibliothèque Nationale de France. París (França).
. 1992. “Col·lectiva de gravat”. Konsthögskolan Mejan. Estocolm (Suècia). . 1991. “Praha Graphic’91”. Praga (República Txeca). . 1991. “Obra gràfica”. Galeria Palma XII. Vilafranca del Penedès (Barcelona). . 1991. “Exposició per la Pau”. Museu de Nagasaki (Japó).
. 1990. “9 grabadores catalanes”. Museo Bello Piñeiro. Ferrol.
. 1990. “Col·lectiva pintura”. Sala Vayreda. Olot (Girona).
. 1989. “Grans Mestres en Petit Format”. Sala d’Art Artur Ramon. Barcelona.
. 1989. “Col·lectiva de pintura”. Galeria Manuel Barbié. Barcelona.
. 1989. “Art Català Contemporani”. Palais de Rois de Majorque. Perpignan (França). . 1988. “I Biennale Internationale de l’estampe”. Palais de Rois de Majorque. Perpignan (França). . 1987. “Galeria Piscolabis”. Barcelona. . 1986. “Art dels anys vuitanta”. Catalunya Centre d’Art. Girona.
. 1986. “Mini-Print International”. Richards Gallery, Northastern, Universitat de Boston.
. 1986. “L’Arc”. Piscolabis. Barcelona. . 1984. “Supermercart”. Galeria “El fos”. Barcelona i Lleida.
. 1983. “El Gravat de Creació. Calcografia contemporània a Catalunya”. La Caixa. Barcelona. . 1983. “International Print Exhibit”. Taiwan.
. 1982. “Arteder”. Bilbao.
. 1982. “El Blau”. (Comissària V. Combalia). Caixa de Pensions. Barcelona.
. 1982. “Colectiva Grabado”. Sala Costa. Zaragoza. . 1982. “XXI Premi Internacional de Dibuix Joan Miró”. 1982.
. 1980. “Ibizagrafic 80”. Eivissa.
. 1979. “II Biennal de Oviedo”. 1979. . 1978. “V Graphik Biennale”. Frechen (Alemanya). . 1978. “Premi a la Pintura Jove”, Sala Parés. Barcelona. . 1978. “V Concurso Nacional de Pintura para artistas Jóvenes Blanco y Negro”. Madrid. . 1978. “Homenatge a l’Abat Escarré”. Museu de Granollers, Sabadell, Manresa, Valls i Terrassa.
. 1977. “Biennale Internationale de l’Image”. Epinal (França).
. 1977. “Exposition Graphique”. Creteil. París (França). . 1977. “Busquedas-Encuentros”. Nova Facultat de Filosofia UB, Pedralbes. Barcelona. . 1972. “Ibizagrafic-72”. Museu d’Art Contemporani d’Eivissa. Eivissa. . 1972. “II Concurso nacional de Pintura para Artistas Jóvenes Blanco y Negro”. Palau de la Virreina. Barcelona. . 1971. “XIII Concurso Internacional de Dibujo Fundación Inglada Guillot”. Palau de la Virreina. Barcelona. . 1971. “XIII Premio a la Pintura Joven Sala Parés”. Sala Parés. Barcelona.
LLIBRES D’AUTOR AMB ELS SEGÜENTS ESCRIPTORS I POETES
. 2016. “Abstància” amb Lala Blay. Pont del Petroli. Badalona.
. 2015. “Color de pluja, haikus” amb Jordi Sarsanedas. Pont del Petroli, Badalona.
. 2001. “Ulls buits” amb Jordi Sarsanedas. Sibi et amicis. Barcelona.
. 2000. “Riu de soletat” amb Jordi Sarsanedas. Sibi et amicis. Barcelona.
. 1999. “Taula parada” amb Jordi Sarsanedas. Sibi et amicis. Barcelona.
. 1998. “Veles de capvaixell” amb Jordi Sarsanedas. Sibi et amicis. Barcelona.
. 1996. “7 Haikus” amb Genís Cano. Barcelona.
. 1992. “S’il plait aux Sources” amb Marc Alyn. La Balance. Sauveterre (França).
. 1990. “L’Ajourée” amb Michel Butor. La Balance. Sauveterre (França).
REPRODUCCIONS D’OBRA SEVA EN PORTADES DE LLIBRES, REVISTES, ETC.
. Lala Blay. Abstància. Pont del Petroli. Badalona, 2016.
. Lala Blay. Plec de claror. Barcelona, Proa, 2005.
. Etiqueta per a l’ampolla de vi Pla de Bages, DO negre 2001, per País de Vins. El Periódico, 2002.
. Jordi Sarsanedas. L’enlluernament, al cap del carrer. Barcelona, Proa, 2001.
. Revista Serra d’Or, núm. 351, febrer 1989.
CONSERVEN OBRA SEVA LES SEGÜENTS INSTITUCIONS I COL·LECCIONS PÚBLIQUES I PRIVADES
Bibliothèque Nationale de París; Cabinet d’Estampes del Musée d’Art et d’Histoire de Ginebra; Mr. Stanley Moos, New York; Biblioteca Nacional de España, Madrid; Biblioteca de Catalunya; Museu d’Art de Nagasaki (Japó); Konsthögskolan d’Estocolm; Universitat de Barcelona; Universitat Politècnica (Barcelona); Fundació La Caixa; Banc de Sabadell; Caixa Sa Nostra (Palma de Mallorca); Centre d’Art Santa Mònica, Generalitat de Catalunya; Museu de Valls, Col·lecció D. Giralt Miracle (Valls); Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (Barcelona); Museu de l’Abadia de Montserrat; Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès, Barcelona; ES Bernaldo de Quirós, Mieres; Casino Castell de Peralada, Peralada; El Periódico. Primera Plana; Col·lecció Gelonch-Viladegut; Universidad Nacional de Educación a Distancia (seu Calatayud), i nombroses col·leccions particulars més.
SOBRE LA SEVA OBRA HAN ESCRIT
Javier Rubio; José Milicua; Rafael Santos Torroella; Victòria Combalia; José Corredor-Mateos; Juan Manuel Bonet; Abel Figueras; Rosa Queralt; Anna Guasch; Mercè Vidal; Alicia Suárez; Jordi Sarsanedas; Miquel Alzueta; J. Lorente; Enrique Andrés Ruiz; Daniel Giralt-Miracle; Javier Urquijo; Xavier Sáez de Gorbea; Aleix Mataró; Glòria Bosch; Tomás Paredes, entre d’altres.
BEQUES I GUARDONS OBTINGUTS
. Finalista amb Medalla de Bronze II Biennal d’Oviedo. 1979.
. Finalista en el XXI Premi Internacional de Dibuix Joan Miró. 1982.
. Finalista en el Primer Premi de la International Print Exhibit. Taiwan. 1983.
. Beca del Ministeri de Cultura per estudiar al Pratt Graphic Institut, New York, Estats Units d’Amèrica. 1981.
. Beca de la CIRIT, Generalitat de Catalunya, per estudiar a la Bibliothèque Nationale de París. 1984.
. El 1990 seleccionada per “Iberico 2Mil” com una dels setze artistes més rellevants de la temporada.
. Seleccionada i convidada a la Praha Graphic’91 de Praga (República Txeca). 1991.
. Convidada a l’exposició per la pau al Museu de Nagasaki, Japó. 1991.
. Premi “Espais a la Crítica d’Art Girona”. 1994.
. Special Prize Lessedra World Art Print Annual, Sofia (Bulgària). 2007.
. Com a responsable d’un grup d’innovació docent és copartícep del premi Jaume Vicens Vives a la qualitat docent atorgat per la Generalitat de Catalunya al Departament de Pintura de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona en la convocatòria de l’any 2007.
ENTRE D’ALTRES COMISSARIATS, ASSESSORAMENTS I JURATS
. 1994-1995. Comissària de l’exposició “Mariano Fortuny Marsal y Mariano Fortuny Madrazo. Grabados y Dibujos”, celebrada a la Biblioteca Nacional de Madrid.
. 1994. Membre del Comitè Tècnic Assessor d’Estampa, Madrid.
. 2002. Membre del jurat de la I Biennal Internacional del Gravat Contratalla. Tarragona.
. 2004. Membre de la Comisión de Expertos. Subdirección General. Departamento Técnico de Humanidades y Ciencias Sociales. Dirección General de Investigación Científica y Técnica. Ministerio de Educación y Ciencia.
2005. Membre qualificador de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).
. 2005-2006. Membre de la Comisión de Expertos. Dirección General de Investigación Científica y Técnica. Ministerio de Educación y Ciencia.
. 2007. Assessora científica del Museu Picasso per a l’exposició permanent del fons de gravats de Picasso. I autora dels textos de l’exposició “Linòleums”.
. 2007-2009. Comissària científica de l’exposició “Marià Fortuny. Gravats”, de l’Obra Social Sa Nostra, a Eivissa, Maó, Ciutadella i Palma de Mallorca.
. 2013. Membre del jurat del Concurs Pintura Humet Sala. Ajuntament de Calella, Calella.
. 2014. Jury International Competition of Ex-Libris of the XXXV FISAE Congress, Catalunya, 2014. Tarragona.
. 2016. Membre del comitè científic del Gabinete Art Fair, Madrid.
. 2017. Membre jurat LV Premi de Dibuix Ynglada Guillot. Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Barcelona.