Skip to content Skip to footer

Girona, 24 de febrer de 1919 / 21 de setembre de 2014.
Obtingué el títol d’arquitecte per l’Escola d’Arquitectura de Barcelona l’any 1947.
Diplomat en urbanisme per l’Institut d’Estudis d’Administració Local.
Obtingué el títol de doctor arquitecte.
Cap de la secció de conservació i manteniment d’edificis monumentals de la Diputació de Girona.
L’any 1949 fou vocal-delegat de Girona a la Junta de Govern del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i Balears. L’any 1951 va ser novament elegit, però va renunciar per no poder atendre, com volia, per excès d’obligacions.
L’any 1955 va tornar a ser elegit vocal-delegat de Girona.
El 1967 fou designat pel Col·legi d’Arquitectes per formar part de la comissió creada per a la reforma del règim intern, en representació de Girona.
Va formar part del grup creat per estudiar “l’ordenació del treball professional”.
Formà part de la comissió redactora del Pla Director de la Catedral de Girona.

Diploma de reconeixement de Mèrits de la direcció general de Patrimoni Artístic de la Generalitat de Catalunya.
Guardonat amb la Medalla President Macià de la Generalitat de Catalunya.
Medalla commemorativa del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya pels seus cinquanta anys de professió, l’any 1997.
Elegit acadèmic d’honor de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi el 17 de febrer de 1999, aprovant així la proposta en el seu dia presentada pels acadèmics de número Jordi Bonet i Armengol, Leopoldo Gil Nebot, i Antoni Pladevall i Font.

Es dedicà, inicialment, a l’arquitectura residencial i a la d’interiorisme, portant a Girona els corrents contemporanis, amb edificis avançats com el “Garatge Forné” (SEAT).

Dirigí la restauració, d’entre altres: la Fontana d’Or a Girona (Medalla de plata de la Dirección General de Bellas Artes i declarat Monument Nacional), el palau Episcopal de Girona (Museu d’Art), el casal “Les Torres de Palau” (dels Sarriera), la “Casa de les Vídues” de Llagostera (Monument Nacional), Ca la Pruna a Pals, Casa Ferrepagés a Camallera, Hotel Alga de Calella de Palafrugell, Hotel Sant Marc de Tossa de Mar, Col·legi Bell-lloch del Pla, Col·legi Maristes de Girona (amb Josep M. Pla Torres), vivenda-estudi del pintor Pere de Ribot Torrella a Ciurana, Mas “la Peixera” de Fontanilles, Casa Saleta a Sant Hilari Sacalm, la capella de Sant Nicolau, Sant Joan de Lladó, Sant Joan de Palau-Savardera, Sant Silvestre de la Valleta, Sant Tomàs de Fluvià, Santa Maria de Lladó, antic Ajuntament de Peralada, Sant Pere del Pla de l’Arca, Sant Joan de Bellcaire, Sant Joan de Salelles, Sant Julià de Boada, Santa Coloma de Fitor, Santa Maria de Colomers, claustre toscà de Sant Domènec (Puigcerdà), Sant Feliu de Rocabruna, Sant Aniol d’Anuja, Comunidor d’Estanyol, farmàcia de l’hospital de Santa Caterina, Sant Domènec de Girona, monestir de Sant Pere de Galligants, església parroquial d’Espinelves, Casa de la Vila d’Espinelves, Casa Vella de Serinyà, Sant Nicolau de Rocacorba, Santa Maria de Pujals dels Cavallers, retaule de Sant Miquel de Setcases, sala Abat Santjust de Ripoll, Sant Cristòfol de Ventolà, Sant Esteve de Llanars, Sant Jaume de Queralbs, Sant Martí Surroca, Sant Pere d’Auïra, Sant Vicenç de Planoles, Santa Magdalena de Pardines, Sant Cristòfol de Campdevànol, Sant Pere Desplà i Sant Pere Sestronques.

REIAL ACADÈMIA DE BELLES ARTS © 2024. ALL RIGHTS RESERVED.