Barcelona, 27 de febrer de 1962.
Format musicalment al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, marxà a Londres per estudiar amb la pianista i pedagoga Maria Curcio. La seva activitat musical es divideix en diferents vessants: composició, orquestració, docència i interpretació pianística.
Com a pianista ha tocat amb orquestres com la Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Simfònica de Madrid, Sydney Festival Orchestra, Gürzenich Orchester-Kölner Philarmoniker, Orchestre Nationale de Montpellier, Helsinki Philharmonic Orchestra, Orchestre Nationale de Toulouse o Franz Liszt de Budapest. Ha estat dirigit per Christopher Hogwood, Lawrence Foster, Franz Paul Decker, Edmon Colomer, Enrique Diemecke, James Laughram, Josep Pons i Salvador Mas, entre d’altres.
Ha col·laborat amb artistes com Victòria dels Àngels, Barbara Hendricks, Maria Bayo, Emilio Aragon, Juan Diego Flórez, Julia Migenes, Jaume Aragall o Nacho Duato. En els seus recitals com a solista combina les obres pròpies amb el gran repertori pianístic, especialment el del període romàntic i la música espanyola.
Ha enregistrat diversos discos amb obres de Joaquín Turina, Enric Granados, Isaac Albéniz, Stephen Heller, Joaquín Rodrigo, Xavier Montsalvatge i Xavier Gols, a més d’obra seva per a piano i piano i orquestra. El seu catàleg d’obres com a compositor inclou les òperes “Atzar” i “Alba eterna”, el ballet “Terra Baixa”, abundant música simfònica i una prolífica producció cambrística.
Les seves obres han estat dirigides per directors com Phillipe Entremont, Lawrence Foster, Gianandrea Noseda, Franz Paul Decker o Vasily Petrenko. És conegut també pels seus musicals “Mar i Cel” (1988 i 2004) (premi Max a la millor composició 2006), “Flor de Nit” (1992), “Desconcerto Grosso” (1994), “Gaudí, el musical de Barcelona” (2003) i “Paradís” (2005). El 2007 s’estrenà la versió en alemany de “Mar i Cel” (“Der Himmel und das Meer”) a l’Opernhaus de Halle, amb una nova orquetració adaptada a l’orquestra simfònica.
En la seva vinculació amb el cinema, ha creat la música per a diverses pel·lícules, entre les que destaquen “El largo invierno”, dirigida per Jaime Camino i amb la qual va obtenir el Premi Nacional de Cinematografia de la Generalitat de Catalunya de 1992; “Los niños de Rusia”, del mateix director; “La monyos”, de M. Ros; “Coronel Macià”, de J. M. Forn; i una part de l’orquestració “The Artist”, guanyadora d’un Oscar de Hollywood per la millor música original. En el terreny de l’audiovisual, ha compost algunes sintonies televisives, com les de les primeres sèries de televisió catalanes, destacant “Nissaga de poder”, “Nissaga, l’herència”, “Laberint d’ombres”, “Mirall trencat” i “El cor de la ciutat”.
També ha posat música a diversos muntatges teatrals dirigits per Sergi Belbel (al Teatre Nacional de Catalunya i al Centro Dramático Nacional). Així mateix li fou encarregada la música oficial del Campionat Mundial de Natació 2003. Ha enregistrat per a discogràfiques com Harmonia Mundi, Decca o Emi, i la seva àmplia obra està editada per Editorial Tritó, SL, i per la Casa Boileau de Barcelona.
Des de 2002 és professor d’orquestració i composició a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya).
Elegit acadèmic de número per la secció de música de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi el 19 de desembre de 2012, aprovant així la proposta en el seu dia presentada pels acadèmics de número Mireia Freixa i Serra, Daniel Giralt-Miracle i Rodríguez, Joan Oliveras i Bagués, Jordi Pericot i Canaleta, Enric Satué i Llop, Joan Antoni Solans i Huguet, i Pilar Vélez i Vicente. Ingressà el 19 de febrer de 2014 llegint el seu discurs “La figura del pianista compositor”.
Més informació a www.albertguinovart.com