Skip to content Skip to footer

Compositor, instrumentista i musicòleg, nascut a Aielo de Malferit (País Valencià) el 6 d’agost de 1948.
Estudià música als conservatoris de València, Madrid i Múrcia.
Estudià Filosofia i Lletres a la Universidad Complutense de Madrid.
El 1973 fundà “Actum” a València, grup interdisciplinari de compositors, instrumentistes, actors i pintors, que feia concerts, performances i creà un laboratori de música electroacústica.
El 1978 s’instal·là a Madrid i creà el Taller de Música Mundana amb el propòsit d’estudiar, transformar i dissenyar l’entorn sonor del nostre hàbitat.
De 1979 a 1984 es féu càrrec de la direcció de l’Aula de Música de la Universidad Complutense, des d’on impulsà el Festival de la Lliure Expressió Sonora com a mostra de músiques alternatives.
De 1987 a 1990 col·laborà amb el programa “El Mirador” de Televisió Espanyola.
De 1990 a 1994 fou professor de l’Instituto de Estética de Madrid i des de 1992 dirigeix “Paralelo Madrid”, sèrie de concerts que el “Círculo de Bellas Artes” dedica a “altres” músiques i des de 1998 organitza les “Nits d’Aielo i Art”, un festival anual dedicat a l’art experimental.
Des de 1980 practica la veu difònica, la improvització, la música plurifocal, la poesia fonètica, els concerts urbans amb campanes i la desmesura dels concerts “de sol a sol”.
El 1982 inicià els concerts amb campanes que li han donat celebritat a tot el món.
Autor d’unes dues-centes obres entre solistes, conjunts instrumentals, simfònica, música d’acció i sobretot concerts urbans.
Dels seus concerts destaquen el recital ofert al “Musikverein” de Viena l’octubre de 1990, “La Música per a un trànsit còsmic” oferida a Oaxaca (Mèxic) coincidint amb un eclipsi solar total (juliol 1991), o el concert de clausura dels “Dies mundials de la Música (festival de la SIMC, 1993).
En els darrers anys ha enriquit els seus concerts ciutadans amb la sonora inclusió de tambors, canyons, sirenes, bucs, focs d’artifici, així com de bandes de música distribuïdes per l’espai. Així sorgeix “Naumàquia”, un concert-combat en el qual participaren 19 bucs de l’armada espanyola, o el “Concert dels sentits”, sinestèsica composició espacial en què participaren uns 1.700 músics.
Ha publicat un grapat d’articles teòrics i el llibre “El placer de la escucha”, Madrid, 2003.
Elegit acadèmic corresponent per Madrid de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi el 16 de març de 2005, aprovant així la proposta en el seu dia presentada pels acadèmics de número Francesc Bonastre i Bertran, Joan Guinjoan i Gipert, i Josep Maria Mestres i Quadreny.

REIAL ACADÈMIA DE BELLES ARTS © 2024. ALL RIGHTS RESERVED.