Inscripcions: “… …/…” il·legible (a pintura negra, al dors); “Num. ant. 161/Num. Mod. 222/Sacra Familia/Por […]attoni” (a tinta, en etiqueta de l’Acadèmia enganxada entre el dors del marc i el bastidor); “Battoni/SACRA FAMILIA/(Catálogo de 1867)” (en etiqueta mecanografiada enganxada al bastidor).
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Restauracions: restaurat pel taller Asturiol (28 de març de 1978); restaurat pel CRBMC (reg. 11688) el 2011-2012.
Documentació: Arxiu Taller Asturiol.
Bibliografia: INVENTARI 1821; INVENTARI 1825; CATÀLEG [1833] sala 1ª núm. 86; CATÀLEG 1837 Gal., núm. 107; CATÀLEG 1847, núm. 28; INVENTARI 1851, núm. 28; CATÀLEG 1866, 1867 i c. 1872, núm. 161; CATÀLEG 1913, núm. 222; CATÀLEG 1999, p. 106 (reprod.).
Fotografia: A-295.
Observacions: la inscripció que hi ha pintada al dors de la tela, de difícil lectura es va fer visible després de la restauració de 2011-2012. Per unes fotografies de la pintura anteriors a la publicació del catàleg 1999 que es conserven, sabem que a la part inferior del marc va haver-hi la inscripció “86.” (amb pintura); probablement van desaparèixer en alguna restauració. A la part superior del marc, encara es pot observar la marca d’haver tingut una cartel·la antiga. Atribuïda a Pompeo Batoni des de l’inventari de 1821 mai s’havia variat aquesta atribució. Segons Jesús Urrea no seria obra d’ell sinó una bona obra romana de l’època. Pérez Sánchez creu que pot ser una còpia del segle XVIII avançat d’una composició coneguda.
Sagrada Família
Anònim, escola romana (segle XVIII) ()
- Tècnica: Oli sobre tela
- Mides: 50 x 40 cm
- Data: Segle XVIII
- Posició: vertical
- Ubicació: Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi