Inscripcions: Al dors, inscripció antiga: “Este Ecce Homo lo copió Dn Josef/ Vergara del original de Juanes que/ está en casa del Sr. Canónigo de Valen/ Dn. Antonio García. Año de 1788″; en etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “Núm. 42″; en una altra etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “Cat 1867-/ Núm.ant. 80/ Núm. Mod. 277/ Ecce homo/ copia de Juanes/ Por José Vergara”.
Procedència: Museu de l’antiga Junta de Comerç.
Restauracions: Restaurat pel taller Asturiol en 1978
Exposicions: València, Museu de Belles Arts (abril-maig 2005) “José Vergara 1726-1729. Del tardobarroco al clasicismo dieciochesco”, núm. 13.
Observacions: El 1788 Pasqual-Pere Moles encomana a Josep Vergara la còpia d’una Sagrada Família, reproducció de Rafael Sanzio, que tenia el també canonge valencià Vicent Blasco (Alcolea [Gil], vol. I, p. 114-115), a la col•lecció del qual Josep Camarón ja va fer una còpia d’un Joan de Joanes que actualment és al Museu de l’Acadèmia (núm. inv. 157). Vergara devia proposar, per raons que desconeixem, copiar aquest eccehomo en lloc de la pintura que se li havia encarregat. L’original d’aquest quadre ara es conserva al Museu de Belles Arts Sant Pius V deValència, i al Museo del Prado de Madrid n’hi ha una versió idèntica. El 1932 passà en dipòsit a la Comissió Provincial de Monuments Històrics i Artístics de Barcelona – amb el número 42 de la relació de les obres dipositades’, d’on es recuperà anys després.